SK On vähentää henkilöstöä, kun akun kysyntä laskee

Pyrkiessään pitämään neljännen sukupolven X3-maastoauton yhtiön parhaiden tuloja tuottavien ajoneuvojen joukossa, BMW on tehnyt ajoneuvoon muutoksia.

Kun SUV lähtee jälleenmyyjiltä myöhemmin tänä vuonna, hinnat Saksassa alkavat 57 900 eurosta.Valmistaja on päättänyt olla ottamatta riskejä tällä stop-gap-päivityksellä.

Seuraava SUV rakennetaan odotetun ’uuden luokan’ varaan, jossa on uudet käyttöjärjestelmät ja modulaariset käyttöjärjestelmät.Monen voimansiirron CLAR-alusta pysyy kuitenkin samana kuin edellisessä mallissa.

Uusin X3 on konservatiivisempi kilpailija ajoneuvoille, kuten Audi Q5 ja Mercedes GLC, mutta älä tee hätiköityjä johtopäätöksiä.Sen kirkkaat, hehkuvat LEDit ympäröivät munuaisritilää voivat saada jotkut ostajat pois.

Modernissa BMW:ssä tyyli on yleensä aliarvioitu ja mittasuhteet ovat etusijalla provokaatioiden sijaan.

Auto näyttää terävämmältä ja on muutaman senttimetrin leveämpi ja litteämpi kuin edellinen malli, eikä tämä ole sattumaa.

Siellä, missä kromi aikoinaan loisti, LED-nauhat tekevät nyt, kuten muuten huomaamattoman munuaisritilä.Ainoat jäännökset yltäkylläisyydestä, jolle BMW-suunnittelijat ovat toisinaan antaneet, ovat alla olevat massiiviset ilmanpoistoaukot.

Neljännen sukupolven myydyin ajoneuvo on 4,76 metrin pituinen ja hyödyllinen akseliväli 2,87 metriä, joten se on edelleen erinomainen perhetaksi.Sähkötoimisen takaluukun takana olevaan tavaratilaan mahtuu ylimääräinen matkalaukku, ja sen tilavuus on 570–1700 litraa.

Ennen kaikkea uusi X3 tarjoaa sellaisen ajokokemuksen, jota monilta kilpailevilta katumaasturilta ja sedan-autoilta puuttuu: se tuntuu kireältä tiellä ja ajetaan kuin tyypillinen BMW.

Sen leveä telaketju parantaa tienpitoa, ja se on yksi ketterimmistä saatavilla olevista maastoajoneuvoista.

Ajoneuvon ensimmäisenä voimanlähteenä on valikoima nelisylinterisiä bensiini- ja dieselmoottoreita, joiden teho on 153 kW/208 hv ja 145 kW/197 hv. Nämä ovat 48 voltin lieviä hybridejä, joiden pitäisi vähentää polttoaineen kulutusta.Lisäksi BMW suunnittelee julkaisevansa vuonna 2025 uuden kuusisylinterisen dieselmoottorin huippuluokan X3 M50:een saatavan kuusisylinterisen bensiinimoottorin lisäksi, jonka teho on 293 kW/398 hv.

Jopa 330 Nm:n vääntömomentilla jopa yksinkertaisin bensiinimoottori kiihtyy pysähdyksestä 100 km/h:iin 7,8 sekunnissa.Sen huippunopeus on 215 km/h, ja tehokkaammat versiot voivat saavuttaa jopa 250 km/h.

Ladattava hybridi, jossa on huomattavasti suurempi akku, täyttää täyssähköisen iX3:n lopettamisen jättämän tyhjiön.Järjestelmäteholla 220 kW/299 hv, se voi saavuttaa sähköisen toimintasäteen jopa 90 kilometriä.

Vaikka suuri osa sisustuksesta on tuttua, sisäinen toimintakonsepti nyökkää varovasti tulevaisuuteen.Ohjauspyörässä on edelleen perinteiset kytkimet, ja keskitunnelin vaihteistossa on keinukytkin, kuten muissakin malleissa.Kaksoisnäyttö on hieman kaareva.

Kuitenkin baijerilaiset puuhailevat anturiliuskoja keskikonsolin alla ja ovissa olevilla nuppisilla ohjaussaarekkeilla ilmanvaihdon suhteen; Vaikka ne ovat uusia, ne näyttävät haurailta ja vaativat enemmän keskittymistä toimiakseen kuin aiemmat liukusäätimet ja valitsimet.

Lisäksi ovien ympärillä olevat valonauhat ja istuinten välinen hylly näyttävät aivan liian näyttäviltä ja halvoilta tällaiseen huippuluokan ajoneuvoon, joten jopa budjettimerkit joutuisivat nolostumaan niistä.

Näitä pieniä ongelmia lukuun ottamatta uudella X3:lla on edelleen hauska ajaa, sillä on sopiva muoto, hieno muoto ja tehokkaat moottorit.Kaiken kaikkiaan kuljettajan näkökulmasta ei ole paljon valittamista.

Leikkisää ilmastointia lukuun ottamatta kaikki koneessa on intuitiivista, ja elektroniikka helpottaa elämää.Kaiken tämän avulla autonominen ajaminen ei ole liian kaukana.Markkinoilla ei ole parempaa ääniohjausjärjestelmää.

Ihmiset, jotka jakavat ruuhkaisia ​​kaupunkikatuja pyöräilijöiden, pienempien autojen omistajien ja muiden jalankulkijoiden kanssa, ovat kuitenkin luultavasti vähemmän innoissaan tämän kokoisesta savua sylkevästä autosta.

BMW:n odotetaan pitävän jotkin ICE-mallit, kuten tämä, mallistossaan säilyttääkseen vahvan myynnin sähköajoneuvojen hitaassa yleistymisessä.

Aino

Author: Aino

Olen Aino, puutarhan ystävä ja luonnon kauneuden vaalija. Kirjoitan täällä vihreistä unelmistani, jakamalla vinkkejä ja ideoita, miten puutarhasi voi kukoistaa. Yhdessä voimme oppia lisää kasveista, maaperästä ja siitä, kuinka luoda täydellinen, elinvoimainen keidas.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *